פלטפורמת המכירות הפומביות המקוונת Bring a Trailer, המתמחה ברכבי יוקרה ואספנות, דיווחה על שנת שיא עם מכירות של 1.5 מיליארד דולר ב-2024. זאת על אף ירידה כללית בערכם של רכבי אספנות מסורתיים. הפלטפורמה, הנמצאת בבעלות Hearst Autos, קיימה כ-45,000 מכירות פומביות במהלך השנה החולפת, בהן השתתפו יותר מ-1.3 מיליון מתמודדים.
בין הרכבים היקרים שנמכרו בפלטפורמה ב-2024, בלטו כמה עסקאות יוצאות דופן. המכירה היקרה ביותר הייתה של בוגאטי שירון Pur Sport שנת 2022, שנמכרה תמורת 4.1 מיליון דולר. גם בוגאטי שירון שנת 2018 נמכרה בסכום של 3.1 מיליון דולר, בעוד למבורגיני קונטאש LPI 800-4 שנת 2022 נסגרה על 2.5 מיליון דולר.
לצד מכירות רכבי-העל, אחת העסקאות שסחפה תשומת לב מיוחדת הייתה מכירת BMW 850i משנת 1991 שנרכשה בעבר על ידי מייקל ג’ורדן. הרכב נמכר עבור 109,000 דולר, סכום גבוה במיוחד למודל זה, שנבע ככל הנראה מההיסטוריה האישית של המכונית ומהעניין של אספנים בפריטים הקשורים לכוכבי-על.
על אף השיאים שנשברו, הדו"חות מלמדים על מגמות מעורבות בתחום רכבי האספנות. על פי חברת Hagerty, המתמחה בביטוח ומכירות פומביות של רכבי אספנות, שוק הרכבים הקלאסיים דווקא רשם ירידה של 11% ב-2024, והיקף המכירות במכירות פומביות חיות עמד על 2.18 מיליארד דולר.
המגמה מצביעה על כך שבעוד רכבים משנות ה-50 וה-60 מאבדים מהפופולריות שלהם, אספנים חדשים מעדיפים דגמי-על מודרניים, במיוחד רכבים שיוצרו משנת 2005 ואילך. הדור הצעיר של האספנים, הכולל בעיקר בני דור ה-X, המילניאלס ובני דור ה-Z, מעדיף רכבים שניתן להשתמש בהם ולא רק לשמור כאספנות.
בנוסף, הדינמיקה בשוק מושפעת מהמצב הכלכלי. ריביות גבוהות הפכו השקעה ברכבי אספנות לפחות אטרקטיבית, כאשר משקיעים רבים מעדיפים אפיקי השקעה נזילים יותר, כמו אגרות חוב או קרנות מניבות. עם זאת, רכבי יוקרה בטווח המחירים של 200,000 עד 500,000 דולר ממשיכים להימכר היטב, בעוד שמכירות רכבי-על בשווי של מעל 2 מיליון דולר הפכו מאתגרות יותר.
למרות הקשיים בחלק מהשוק, Bring a Trailer המשיכה לרשום גידול משמעותי בביקוש, עם עלייה חדה במספר המציעים לקראת סוף השנה.