פרארי ממשיכה לבסס את מעמדה כמותג היוקרה המוביל בעולם הרכב, עם תוצאות כספיות חזקות לשנת 2024. החברה דיווחה על מכירות של 13,752 רכבים – עלייה מתונה של 0.7% לעומת השנה הקודמת. עם זאת, בעוד המספרים מצביעים על צמיחה מתונה, פרארי שמה דגש על אסטרטגיה של הגדלת הרווחיות ולא על הגדלת היקף הייצור בלבד.
הכנסות החברה הגיעו ל-6.67 מיליארד אירו, עלייה משמעותית מה-5.97 מיליארד אירו שנרשמו ב-2023. הרווח הנקי זינק ל-1.52 מיליארד אירו, בהשוואה ל-1.25 מיליארד אירו בשנה הקודמת, והמזומנים שבידי החברה עלו ל-1.02 מיליארד אירו.
פרארי הצליחה להחזיר לעצמה את הבכורה בשוק רכבי היוקרה האיטלקיים, לאחר שבמשך יותר מעשור החזיקה מזראטי בתואר הזה. ב-2024 מכרה פרארי 13,752 רכבים, בהשוואה ל-11,300 של מזראטי, מה שסימן שינוי מגמה משמעותי.
למרות יציבות בשוק הביתי, הצמיחה העיקרית של פרארי הגיעה משווקים בינלאומיים. בארה”ב, השוק הגדול ביותר של החברה, נמכרו 3,527 רכבים – עלייה של 12.9%. גרמניה רשמה גידול של 11% עם 1,827 רכבים שנמסרו, בעוד שבאיטליה נמכרו 744 רכבים – עלייה של 14.1%. לעומת זאת, השוק הבריטי הציג ירידה של 4.47%, ככל הנראה בשל תחרות גוברת עם מותגים מקומיים כגון אסטון מרטין.
מנכ”ל פרארי, בנדטו ויניה, הדגיש כי האסטרטגיה של החברה מתמקדת לא רק בהיקפי מכירות אלא בשיפור איכות ההכנסות. לדבריו, הביקוש להתאמות אישיות ברכבים ולדגמים ייחודיים ממשיך לגדול, מה שתורם להגדלת שולי הרווח.
בהסתכלות קדימה, פרארי מתכננת צמיחה משמעותית ב-2025, עם השקעות בתחום הטכנולוגיות המתקדמות, כולל פיתוח סוללות לרכב חשמלי. החברה צופה עלייה נוספת בהכנסות, עם יעד של יותר מ-7 מיליארד אירו, תוך שמירה על רווחיות גבוהה. השקת הדגם החשמלי הראשון של פרארי, ה-Elettrica, צפויה ברבעון האחרון של 2025, וגורמים בשוק מעריכים כי זהו מבחן משמעותי עבור החברה בעידן החדש של הרכב.
למרות האטה מסוימת בקצב הצמיחה של המכירות, פרארי ממשיכה לשמור על מעמדה כמותג מוביל בעולם הרכב היוקרתי, תוך איזון בין בלעדיות, רווחיות ופיתוח חדשנות טכנולוגית.