הוושינגטון פוסט, אחד מכלי התקשורת המובילים בארה”ב, הודיע על פיטוריהם של קרוב ל-100 עובדים, המהווים כ-4% מכוח העבודה, במטרה לבלום הפסדים הולכים וגוברים.
מרבית המפוטרים משתייכים למחלקות העסקיות של העיתון, הנמצא בבעלות מייסד אמזון, ג’ף בזוס. המהלך מגיע על רקע אתגרים עמוקים שעומדים בפני כלי תקשורת בעידן הדיגיטלי, בו פלטפורמות מקוונות מתחרות על הכנסות מפרסום, מה שמוביל לקשיים כלכליים נרחבים בתעשייה.
77 מיליון דולר הפסד ב-2023
העיתון ספג בשנת 2023 הפסדים בסך 77 מיליון דולר, לצד ירידה משמעותית בכמות הקוראים באתרו. על רקע זה, הכריז הוושינגטון פוסט באותה שנה על תוכנית פרישה מרצון בניסיון לצמצם 10% מכוח העבודה.
דובר העיתון מסר: “הוושינגטון פוסט ממשיך בתהליך שינוי והתאמה על מנת לענות על צרכי התעשייה המשתנים. השינויים במבנה הארגוני נועדו להבטיח את עתידו של העיתון”.
הקרע עם ג’ף בזוס
הפיטורים מגיעים בתקופה סוערת עבור העיתון, לאחר שבעליו, ג’ף בזוס, שבר מסורת רבת שנים והורה לעיתון שלא להביע תמיכה בסגנית הנשיא קמלה האריס לקראת הבחירות לנשיאות בנובמבר הקרוב.
החלטה זו, שלטענת בזוס נבעה מחשש לתפיסה ציבורית של “הטיה תקשורתית”, הובילה לביקורת נוקבת ובתגובה, לפי הדיווחים, כ-250,000 מנויים ביטלו את המנוי לעיתון.
מאז התפתחות המשבר, חלה שורת עזיבות של עיתונאים בולטים, בהם הכתב החוקרי ג’וש דאוסי שהודיע ברשת X כי הוא מצטרף לוול סטריט ג’ורנל. גם העורכת המנהלת מתיאה גולד עוזבת, ועוברת לניו יורק טיימס.
נקודת השפל הגיעה בשבת האחרונה, כאשר הקריקטוריסטית זוכת פרס פוליצר, אן טלנס, הודיעה על התפטרותה מהעיתון, לאחר שזה סירב לפרסם קריקטורה סאטירית שציירה ובה הוצגו בזוס וטייקונים נוספים ככורעים ברך מול פסלו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ.
התמיכה הפומבית בטראמפ
בחודש שעבר, הכריז בזוס כי אמזון תתרום מיליון דולר לקרן ההשבעה של טראמפ ותבצע תרומה שוות ערך בשירותים לוגיסטיים. בזוס אף תיאר את ניצחונו הפוליטי של טראמפ כ”קאמבק פוליטי יוצא דופן” והשתתף בארוחת ערב רשמית במעונו של טראמפ, מאר-א-לאגו שבפלורידה.
הקרע הגובר בין הנהלת הוושינגטון פוסט לבין בכירי מערכת התוכן מעלה שאלות בנוגע לעצמאות העיתון ולעתידו של אחד מגופי התקשורת המשפיעים בעולם.