אחרי עשור של סכסוכים משפטיים והסכמי פשרה חוזרים ונשנים, Adidas הגישה החודש תלונה מתוקנת לבית משפט פדרלי באורגון נגד Aviator Nation. על פי התלונה, החברה הקליפורנית מפרה באופן עקבי את זכויות סימן המסחר של Adidas – שלושת הפסים המפורסמים שלה – בכך שהיא מוכרת בגדים עם עיצובים דומים ומבלבלים, כמו פסי רוחב בני ארבעה וחמישה פסים, כך דווח ב-TFL.
הסכסוך הזה לא התחיל היום. כבר ב-2012 הגיעו הצדדים להסכמי פשרה ראשונים, ולאורך השנים חתמו שוב על הסכמות נוספות ב-2013 וב-2022. בכל פעם התחייבה Aviator Nation להפסיק להשתמש בעיצובים דומים ולהכיר בזכויות הקניין של Adidas, אך לטענת החברה הגרמנית, Aviator Nation לא עמדה בהסכמים, ואף הרחיבה את השימוש שלה בפסי הרוחב לתחומים חדשים.

Adidas טוענת כי המותג של Aviator Nation, שבעבר התמקד בלבוש יומיומי ולבוש נוחות, החל להיכנס בשנים האחרונות לעולם בגדי הספורט, מה שמעמיק את הבלבול בשוק. בין היתר, ציינה Adidas כי Aviator Nation פתחה סטודיו כושר בשם Aviator Nation Ride, שבו משווקים בגדים נושאי עיצובים דומים לשלושת הפסים המפורסמים.
עניין נוסף שמחמיר את המאבק הוא מה ש-Adidas מגדירה כהפרה של סעיף סודיות בהסכם הפשרה האחרון. לטענתה, מייסדת Aviator Nation, פייג’ מיקוסקי, דיברה בפומבי על תוכן ההסכמים במסגרת הופעה בפודקאסט How I Built This, דבר שנחשב להפרה ישירה של ההסכמים ביניהן.

הפעם, Adidas מוסיפה בתלונתה סעיף חדש: הפרת חובת תום הלב. לטענתה, Aviator Nation לא רק שהמשיכה להפר את ההסכמים, אלא עשתה זאת מתוך כוונה מודעת ומכוונת, תוך שהיא ממשיכה לייצר ולשווק פריטים בעיצוב מבלבל.
מה שמעניין במיוחד בתיק הזה הוא ההתמקדות של Adidas בהתרחבות Aviator Nation לעולם בגדי הספורט. Adidas טוענת כי כאשר Aviator Nation מציגה את עיצובי הפסים שלה כחלק מקולקציות ספורטיביות, הסיכון לבלבול בקרב הצרכנים רק גובר. מקרה דומה התרחש לא מזמן עם מותג היוקרה Thom Browne, שבו Adidas הפסידה בבית המשפט לאחר שטענה שעיצוב ארבעת הפסים של Browne יוצר בלבול דומה.
האם הפעם Adidas תצליח להוכיח את טענותיה? או ש-Aviator Nation תשכנע את בית המשפט שמדובר בעיצוב נפרד, חוקי ולגיטימי? ימים יגידו, אך אין ספק שהמאבק הזה מספק הצצה למאבקי הענק בין המותגים הגדולים.