הבנק האמריקאי סיטיגרופ ביצע בשנה שעברה טעות העברת כספים משמעותית, כאשר זיכה לקוח בסכום של 81 טריליון דולר במקום 280 דולר בלבד. הטעות תוקנה בתוך שעות ודווחה לרגולטורים בארה”ב.
הבנק האמריקאי סיטיגרופ זיכה בטעות חשבון לקוח בסכום של 81 טריליון דולר – במקום סכום של 280 דולר שהיה אמור לעבור בפועל.
על פי הדיווח ב-Financial Times, שני עובדים פספסו את השגיאה בזמן אמת, אך היא התגלתה 90 דקות לאחר הביצוע, תוקנה תוך מספר שעות, ודווחה לרשויות הפיקוח הפיננסי בארה”ב.
בהצהרה שפרסם הבנק נמסר כי ״למרות שהסכום לא היה יכול להיות מועבר בפועל, מנגנוני הבקרה זיהו את התקלה במהירות והזיכוי בוטל״.
האירוע דווח לבנק הפדרלי (Federal Reserve) ולמשרד המפקח על המטבע (OCC) תחת הקטגוריה ״כמעט-טעות״ (Near Miss), המתייחסת למקרים בהם סכומים שגויים מועברים, אך מתוקנים ללא השלכות פיננסיות ישירות.
לפי הדיווח, סיטיגרופ רשמה בשנת 2024 10 טעויות נוספות בסכומים של מיליארד דולר ומעלה, ובשנת 2023 תועדו 13 מקרים דומים.
הבנק, שנמצא תחת פיקוח מוגבר לאחר טעויות קודמות, כולל העברת 900 מיליון דולר בטעות לנושי תאגיד רבלון בשנת 2020, ממשיך בתהליך שיפור מערכות הבקרה והפיקוח. בשנת 2024 הוטל עליו קנס של 136 מיליון דולר בשל עיכובים בתיקון ליקויים רגולטוריים.
המנכ”לית ג’יין פרייזר הצהירה בעבר כי שיפור מנגנוני הבקרה הוא יעד מרכזי של הבנק. הרשויות בארה”ב ממשיכות לעקוב אחר יישום השינויים הנדרשים, כאשר סיטיגרופ נדרשת להוכיח עמידה בסטנדרטים המחמירים של הרגולציה הפיננסית.
בתגובה הבנק ל-NBC News נמסר כי: ״למרות שהסכום לא היה יכול להיות מועבר בפועל, מנגנוני הבקרה שלנו זיהו במהירות את התקלה בין שני חשבונות פנימיים בבנק, והזיכוי בוטל מיד. בנוסף, אמצעי הבקרה המונעים שלנו היו מונעים גם כל יציאה של הכספים בפועל״.
עוד נכתב בתגובה כי ״למרות שלא הייתה לכך השפעה על הבנק או על הלקוח, האירוע מחזק את מחויבותנו להמשך ביטול תהליכים ידניים ולשיפור מנגנוני הבקרה באמצעות תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית״.