הביקוש למופעי האיחוד של “הכבש השישה עשר” שובר שיאים. בתוך דקות מפתיחת המכירה, אזלו 25 אלף כרטיסים למופעים שתוכננו בתל אביב, ירושלים וחיפה, מה שהוביל להוספת חמישה מופעים נוספים בהיכל התרבות בתל אביב, בין ה-14 ל-18 באפריל.
“הכבש השישה עשר”, שיצא לראשונה בסוף שנות ה-70, הפך לנכס תרבותי שרלוונטי עד ימינו, כששיריו כמו “הילדה הכי יפה בגן”, “איך שיר נולד”, ו-“ריח של שוקולד” מהדהדים בלבבות ילדים ומבוגרים כאחד. האלבום, שנולד משיתוף פעולה יוצא דופן בין יהונתן גפן ליוני רכטר, עם ביצועים של יהודית רביץ, גידי גוב ודויד ברוזה, חיבר שפה ילדותית לעומק רגשי ומוזיקלי.
קולו של יהונתן גפן ז”ל ישולב במהלך המופעים
כאמור, הלהקה המיתולוגית תחזור לבמה עם ביצועים מחודשים לשירי האלבום, לצד להיטים מקריירות הסולו של חבריה, כמו “יהיה טוב” של דויד ברוזה ו-“עטור מצחך” של יוני רכטר. בנוסף, קולו של יהונתן גפן ז”ל ישולב במהלך המופעים באמצעות הקלטות מקוריות, מה שיהווה מחווה מרגשת למשורר המוערך שהלך לעולמו ב-2023.
למרות השנים, ההתרגשות סביב המופעים ניכרת בקבוצות המעריצים, שם חיפוש כרטיסים הפך למשימה בלתי אפשרית. הביקוש העצום, כמעט 50 שנה לאחר צאת האלבום, מפתיע וחושף שעדיין יש בישראל צרכנים למוזיקה ההיא – הנוסטלגית.
יוני רכטר, המנהל המוזיקלי של המופע, יחד עם אתי אנטה המנהלת האמנותית, מבטיחים מופע שמשלב בין נוסטלגיה לבין פרשנות חדשה. לדבריהם, “הטקסטים והלחנים ממשיכים להדהד ולהשפיע גם כיום, ואנחנו מתרגשים לפגוש את הקהל ולחגוג יחד את המורשת של גפן.”
עם מופעים נוספים שנוספו והביקוש הגובר, “הכבש השישה עשר” ממשיך להיות דוגמה יוצאת דופן ליצירה שמצליחה לחבר דורות וליצור חוויה מוזיקלית מרגשת ואותנטית. יאללה, תנסו גם אתם להשיג כרטיס, ותהנו במופע.