רולס-רויס, אחת מיצרניות המנועים הגדולות בעולם, ממשיכה לשבור שיאים: המניה שלה זינקה ב-18% לשיא של 750 פני – הרמה הגבוהה ביותר בתולדותיה. העלייה המרשימה נרשמה לאחר שהחברה העלתה את תחזיות הרווח לטווח הבינוני, הודות לשיפור במנועים וצמצום עלויות, מה שהפתיע את השוק והפך אותה לאחת מהמניות החמות בלונדון.
רולס-רויס הודיעה כי היא צפויה לעמוד ביעדי הרווח הקודמים שלה שנתיים לפני הזמן, ולכן העלתה את תחזיות הרווח לטווח הבינוני ל-3.6-3.9 מיליארד ליש”ט, בהשוואה ל-2.46 מיליארד ליש”ט שהרוויחה בשנת 2024.
התחזיות החדשות נובעות משיפור בביצועי המנועים, עלייה בביקוש למערכות ייצור חשמל למרכזי נתונים, צמיחה בעסקי הצוללות, ושיפור תנאי החוזים המסחריים. בנוסף, החברה הודיעה כי היא מצפה לרווח של 2.7-2.9 מיליארד ליש”ט בשנת 2025, המשקף עלייה של כ-55% לעומת השנה הקודמת.
רולס-רויס הכריזה על תוכנית רכישת מניות בהיקף של מיליארד ליש”ט, כמו גם על דיבידנד של 6 פני למניה – הדיבידנד הראשון שהיא מחלקת מאז הפסקת החלוקה בעקבות מגפת הקורונה לפני חמש שנים. המהלך חיזק את אמון המשקיעים, שהגיבו בהתלהבות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה.
מאחורי הצלחת החברה עומד טופאן ארגינבילג’יק, לשעבר בכיר ב-BP, שמונה למנכ”ל רולס-רויס בינואר 2023. מיד עם כניסתו לתפקיד, כינה את החברה “פלטפורמה בוערת” והחל בתוכנית טרנספורמציה כוללת שכללה צמצום עלויות, שיפור ביצועי המנועים והשקעה של מיליארד ליש”ט בשיפור טכנולוגי מקיף.
״עשינו התקדמות אדירה ואנחנו רואים פוטנציאל רב קדימה״, אמר ארגינבילג’יק בשיחת ועידה עם המשקיעים. ההצלחה במנועי המטוסים אפשרה להם לפעול זמן ממושך יותר בין תחזוקה לתחזוקה, מה שתרם לשיפור הרווחיות.
גורם נוסף שתמך בעליית המניה הוא הודעתו של ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, על הגדלת תקציב הביטחון ל-2.5% מהתמ”ג עד 2027, ו-3% לאחר 2029. רולס-רויס, שמייצרת מנועים למטוסי הקרב טייפון וכורים גרעיניים לצוללות בריטיות, צפויה להרוויח מהגידול בהוצאות הביטחוניות.
המנכ”ל ארגינבילג’יק התייחס לכך באומרו כי ההשקעה המוגברת תתרום לפיתוח שרשרת האספקה ולחיזוק כישורי העבודה.
הודעת החברה התקבלה בהתלהבות רבה בשוק. JPMorgan כינתה את התוצאות “יוצאות מן הכלל” והוסיפה כי “העתיד נראה מזהיר מאוד”. אינטראקטיב אינבסטור ציינו כי תוכנית רכישת המניות הפתיעה לטובה והייתה גורם מרכזי בעליית המניה.
מאז כניסתו של ארגינבילג’יק לתפקיד המנכ”ל בינואר 2023, מניית רולס-רויס זינקה פי חמישה, והפכה אותה לאחת המניות הרווחיות ביותר בלונדון.
בזירת מנועי המטוסים, רולס-רויס היא שותפת הייצור הבלעדית של איירבוס למטוסי הנוסעים רחבי-הגוף, וגם ספקית מנועים למטוסי בואינג 787. עם זאת, החברה מפגרת ברווחיות בהשוואה למתחרה העיקרית, GE Aerospace.
המנכ”ל ארגינבילג’יק הציב יעד ברור: לשפר את שולי הרווח של חטיבת המנועים ולהשיג רווחיות גבוהה יותר בשוק התחרותי.
לדבריו, השקעת מיליארד ליש”ט בשיפור המנועים היא חלק מהמהלך הכולל של טרנספורמציה מקיפה. ״המטרה היא לשפר את הביצועים, להאריך את חיי המנועים ולהפחית את עלויות התחזוקה״, הסביר.