חברת Chivas Brothers, חטיבת הוויסקי של Pernod Ricard, פרסמה את תוצאותיה למחצית הראשונה של שנת הכספים 2025 (יולי-דצמבר 2024), עם ירידה של 2% במכירות האורגניות נטו. החברה ייחסה זאת להאטה ברבעון הראשון, עם התאוששות מסוימת בהמשך התקופה, לצד אתגרים כלכליים גלובליים והשפעות על שוק הוויסקי כולו.
מותג Ballantine’s הוביל את הצמיחה עם עלייה של 8% במכירות, בעיקר הודות לביקוש ל-Ballantine’s Finest במגוון שווקים אסטרטגיים. Chivas Regal צמח ב-3%, כאשר הדגמים Chivas 12 ו-Chivas 18 המשיכו ליהנות מפופולריות גבוהה, לצד השקת Chivas Regal Extra Smoky Cask, שהצליח במיוחד בשוק הטורקי.
מנגד, מותג The Glenlivet רשם ירידה של 9% במכירות, עם חולשה בשווקים המרכזיים בארה”ב ובאסיה, בעוד שדרום אפריקה והודו הציגו צמיחה מסוימת. Royal Salute ספג את הפגיעה הקשה ביותר עם ירידה של 20%, בעיקר בשל צמצום הצריכה במדינות אסיה – למעט טאיוואן, שם הביקוש נותר יציב.
השווקים המתעוררים תרמו לביצועים החיוביים של Chivas Regal ו-Ballantine’s, עם עליות משמעותיות בטורקיה (+56%), ברזיל (+8%) והודו (+1%). לעומת זאת, תנאים קשים בשוק האמריקאי (-10%) והסיני (-19%) השפיעו לרעה על כלל פורטפוליו המותגים של החברה.
יו”ר ומנכ”ל Chivas Brothers, ז’אן-אטיין גורג, ציין כי למרות האתגרים הקיימים, החברה ממשיכה להשקיע במותגים שלה ובפעילות העסקית לטווח הארוך, תוך ניהול זהיר של התנאים המשתנים בשוק.