מותג היוקרה הבריטי בנטלי פתח לראשונה חנות ייעודית בדובאי המוקדשת ל-Bentley Home, תחום עיצוב הפנים של החברה. החנות החדשה, שנמצאת במתחם היוקרה Dubai Mall Zabeel, מסמלת את הכניסה הרשמית של המותג לשוק איחוד האמירויות, ומצטרפת לסניפי החברה בערים כמו מילאנו, ריאד וג’דה.
קטגוריית Bentley Home נועד להרחיב את המותג מעבר לרכבים ולהציע פתרונות עיצוב לבית ולמשרד. המהלך מעלה שאלות בנוגע לכיוונים העסקיים של מותגי יוקרה – האם ריהוט יוקרתי המבוסס על קווי עיצוב של רכבי יוקרה מצליח לשמור על מעמדו, או שמא מדובר רק במהלך שיווקי?

החנות מציגה קולקציות עיצוב מגוונות, כולל פריטים כמו שולחן Camden בעיצובו של פדריקו פרי, שמציע עיצוב קליל עם רגליים ייחודיות, ומיטת Brixton, שמנסה לשלב בין מינימליזם ונוחות. לצד אלו, מושקת גם קולקציית משרד ביתי הכוללת שולחן Wilton וכורסת Bollington.
מה עומד מאחורי הבחירה בדובאי?
על פי Luxury Living Group, שמפתחת את מוצרי Bentley Home, הבחירה בדובאי מגיעה בעקבות הביקוש הגדל באזור לפריטי ריהוט יוקרתיים. “המיקום מאפשר ללקוחות לחוות את המוצרים מקרוב ולעבוד עם הצוות על עיצוב בהתאמה אישית,” אמר מנכ”ל הקבוצה, אנדראה ג’נטיליני.

שיתוף הפעולה עם רשת The Mattress Store המקומית מדגיש את התבססות המותג בשוק האזורי. עם זאת, חלק מהשאלות שעולות נוגעות למידת התאמת המוצרים למנטליות ולצרכים של השוק המקומי, כמו גם להצלחה הפוטנציאלית של תחום הריהוט היוקרתי באזור שבו מותגי יוקרה כבר ממוצבים היטב.
המהלך של בנטלי משקף מגמה רחבה יותר שבה מותגי רכב מנסים להרחיב את תחומי הפעילות שלהם. עם זאת, פתיחת החנות מעלה תהיות האם הרהיטים אכן מייצגים חידוש אמיתי, או שמדובר בניסיון למשוך תשומת לב לשוק רווי מותגים.

דובאי, שכבר נחשבת למוקד עולמי של מותגי יוקרה, מציבה בפני בנטלי אתגר לא קטן: להוכיח שהמותג מסוגל לשמור על ייחודיות גם כשהוא מתרחק מהמוצר המרכזי שלו – רכבים. בין אם מדובר בהצלחה או במהלך מסחרי זמני, החנות החדשה היא ניסיון מעניין לבדוק את גבולות מותג היוקרה בשוק גלובלי תחרותי.




