אליפות העולם בפורמולה E, סדרת מרוצי הרכבים החשמליים המובילה בעולם, פתחה את עונתה ה-11 ב-7 בדצמבר 2024, עם מרוץ מרהיב ברחובות סאו פאולו, ברזיל.
האירוע, שהתקיים בסמבדורמו המפורסם, הציג לראשונה את דגם ה-GEN3 Evo – רכב מרוצים חשמלי מהיר, חזק ובר-קיימא יותר מקודמיו.

מקלארן במקום הראשון, 34 הקפות ב-53 שניות
במרוץ הפתיחה, סם בירד מקבוצת מקלארן זכה במקום הראשון, כשהוא משלים 34 הקפות בזמן של 53 דקות ו-3.071 שניות. מיץ’ אוונס מקבוצת יגואר הגיע שני, בפער של 0.564 שניות, ואוליבר רולנד מניסאן סיים שלישי, 2.976 שניות אחרי המנצח.
קבוצת Maserati MSG Racing, שהצטרפה לאליפות הפורמולה E בעונה הקודמת, קיוותה לפתיחה חזקה לעונה החדשה. עם זאת, הנהג סטופל ונדורן סיים במקום ה-11, מחוץ לניקוד, בעוד שג’ייק יוז נאלץ לפרוש כבר בהקפה השנייה בעקבות תאונה.
הנהג מודה: ״היינו קצת בפיגור״
סטופל ונדורן התייחס למרוץ: “זה היה סוף שבוע מאתגר. היינו קצת בפיגור במהלך האימונים והדירוג, ולא ממש התחברנו לרכב. עם זאת, הייתי בטוח שנוכל לספק מרוץ טוב, כי בפורמולה E הכל אפשרי; ראינו זאת שוב היום. החלטנו לתקוף מוקדם ולנצל את האנרגיה בשל חששות לגבי הסוללה, והצלחנו להגיע למקום השלישי. אבל משם, המרוץ שלנו התחיל להידרדר, במיוחד הדגלים האדומים פגעו בנו במטרות האנרגיה. בסופו של דבר, זה היה רק לשרוד ולהביא את הרכב לקו הסיום.”
מנהל הקבוצה, סיריל בלאס, הוסיף: “זו לא הייתה ההתחלה שרצינו. בדירוג היינו בסדר; סטופל החמיץ את הדו-קרב בהפרש זעיר, ובמרוץ הייתה הרבה אקשן. ג’ייק היה חסר מזל כי הוא נדחק לקיר, ולא היה הרבה שהוא יכול היה לעשות, כך שהמרוץ שלו הסתיים מוקדם וללא קילומטרים עבורו. עבור סטופל, הוא נלחם והתקרב לנקודות. בסופו של דבר, הדברים לא הלכו לטובתנו. הרבה קרה, אבל אנחנו צריכים להיות מציאותיים ולהסתכל על הקצב הטהור שלנו; אני חושב שאנחנו חסרים. יש הרבה עבודה לעשות, הרבה נתונים לעבור והרבה לשפר לקראת המרוץ הבא, אבל אני בטוח שנוכל להפוך את המצב ולהיות בעמדה טובה לצבור נקודות.”

עונת 2024/25 של פורמולה E כוללת 16 מרוצים בערים מרכזיות ברחבי העולם, וממשיכה לקדם את המעבר לתחבורה חשמלית בת-קיימא. המרוץ הבא יתקיים בטוקיו, יפן, שם הקבוצות יקוו לשפר את ביצועיהן ולהתחרות על מקומות הפודיום.
