אל על ממשיכה לקבע מחירים ליעדים נבחרים, ומציעה מחירי הלוך-חזור במחלקת תיירים ליעדים כמו אתונה, וינה, דובאי, וכעת גם פרנקפורט, במחירים שנראים על פניו אטרקטיביים.
אבל רגע לפני שאתם רוכשים כרטיסים, כדאי לשים לב לאותיות הקטנות ולהבין את האסטרטגיה שמאחורי ההצעות המפתות.
היעדים והמחירים:
לפי הודעת החברה, המחירים הקבועים נעים בין 299 ל-349 דולר לכרטיסי הלוך-חזור:
• אתונה (יוון): 299 דולר
• וינה (אוסטריה): 349 דולר
• דובאי (איחוד האמירויות): 349 דולר
• פרנקפורט (גרמניה): 349 דולר
המחירים מתייחסים לכרטיסים מסוג LITE – כלומר, כרטיסי בסיס ללא כבודה, ללא בחירת מושב, ולעיתים גם ללא אופציות גמישות לשינויים. בשפה פשוטה: המחיר המפורסם אולי נראה זול, אבל אם תרצו להוסיף מזוודה, לאכול משהו בטיסה או לשנות תאריך – תשלמו הרבה יותר.
הבטחות גדולות, ביצועים חלקיים
אל על טוענת כי “תתגבר טיסות” ליעדים אלה בשל הביקוש הגבוה, אך לא ברור אם החברה תצליח לעמוד בכך בפועל. לא פעם בעבר הובטחו חיזוקי טיסות שלא התממשו או שהביאו לעיכובים וביטולים. יתרה מכך, המחירים המוזלים מוגבלים לזמינות, ואם תנסו להזמין כרטיס ברגע האחרון – תגלו שה”מבצע” כבר אזל.
מאז השקת המהלך באוגוסט, אל על זוכה לאהדה ציבורית בזכות ההצהרות על מחירים “נגישים”. אך האם מדובר במבצע אמיתי או בתעלול שיווקי? העלויות האמיתיות עבור משפחות, שמזמינות כרטיסים לכמה נוסעים ומוסיפות שירותים, הופכות את העסקה לפחות משתלמת ממה שהיא נראית בפרסומות.
״החלטנו להחליף את לרנקה בפרנקפורט״
מנכ”לית אל על, דינה בן טל גננסיה, מתארת את המהלך כחלק ממדיניות המחירים המוקפדת של החברה: ״אנו ממשיכים לפעול על מנת לתת מענה לביקושים ולאפשר לישראלים לצאת מישראל ליעדי המשך. השקת המהלך באוגוסט, לצד הגדרת מחירי "גג" לכלל היעדים הם חלק ממדיניות המחירים המוקפדת שאל על מנהלת מאז תחילת המלחמה. התאמנו את הפעילות לביקושים ולצורך של הנוסעים להמשיך מהם ליעדים מרכזיים, ולכן החלטנו להחליף את לרנקה בפרנקפורט. נמשיך לפעול על מנת להבטיח ביטחון תעופתי לנוסעים הישראלים״.
אין ספק שקיבוע מחירים נשמע מפתה, במיוחד בתקופה כלכלית מאתגרת. אבל לפני שאתם מזמינים, מומלץ לבדוק את כל הפרטים ולשאול את עצמכם: האם המחיר האטרקטיבי באמת שווה את החוויה?