תערוכת Auto e Moto d’Epoca בבולוניה שבאיטליה, שמתקיימת בימים אלו בין ה-24 ל-27 באוקטובר, מזמינה אליה חובבי רכבי אספנות מכל העולם לחוויה המשלבת את ההיסטוריה והתרבות של תעשיית הרכב. מדובר בשוק הרכב הגדול ביותר באירופה לרכבים קלאסיים וחלפים, אירוע שמאחד עשרות אלפי מבקרים, המגיעים לצפות ביותר מ-5,000 מכוניות ואופנועים נדירים וליהנות מתערוכה השוזרת טכנולוגיה, עיצוב ותרבות תחת קורת גג אחת.
השנה, מאזראטי מצטרפת לתערוכה עם מופע מעניין המשלב רכבים מהעבר הרחוק לצד טכנולוגיות חדשניות. בביתן הייחודי בהיכל 31 מוצגים שני דגמים פתוחים יוצאי דופן: ה-Ghibli Spyder 4.7 משנות השישים, וה-GranCabrio Trofeo החדש מ-2024. "שני הדגמים מסמלים את המחויבות של מאזראטי לשילוב בין ביצועים ספורטיביים ונוחות נסיעה, תוך שימור הסגנון האיטלקי האייקוני", נכתב הודעת החברה.

ה-Ghibli Spyder, אחד הדגמים הבולטים של שנות ה-60, עוצב לראשונה ב-1966 ונחשב לרכב יוקרה המשלב סגנון מינימליסטי עם עוצמה ומהירות מרשימים. עם מהירות מרבית של 260 קמ"ש, הוא הדהים את המבקרים והפך להצלחה מסחרית כבר מהצגתו הראשונה בתערוכת הרכב בטורינו. הרכב, שפותח כסמל למסורת המוטורית של מאזראטי, הגיע לכמות ייצור של 1,332 יחידות, והדגם הנדיר ביותר – הגרסה הפתוחה – הפך למוקד תשומת לב של חובבי רכב בכל רחבי העולם.
לצידו של ה-Ghibli מוצג ה-GranCabrio Trofeo החדש, שהושק בתחילת 2024. מדובר ברכב פתוח יוקרתי המונע על ידי מנוע V6 נטונו בעל 550 כ"ס, המעניק לו עוצמה וביצועים שלא נראו כמותם בתחום זה. עם עיצוב מתוחכם בגוון אפור מאט, פנים באדום עז ותשומת לב לפרטים הקטנים, ה-GranCabrio משדר סטייל איטלקי מובהק המשלב אלגנטיות עכשווית ויכולות הנעה חסרות פשרות. דגם זה הוא תוצר של ניסיון רב שנים של מאזראטי לשמר את המסורת תוך אימוץ חידושי טכנולוגיה מהמתקדמים בעולם.

בביתן מאזראטי בתערוכה מוצגת גם ה-MC12 Versione Corse, שנחשבת לאחת ממכוניות המסלול המרהיבות ביותר שפותחו לשימוש לא-תחרותי. הדגם, שהושק לראשונה ב-2006 עם מנוע V12 המפיק 755 כ"ס, הוא ביטוי לכוח ולאסתטיקה שמזוהים עם עולם הספורט המוטורי. יצירת מופת זו מיוצרת בסדרה מוגבלת של 12 יחידות בלבד, והיא נחשבת לדגם ספורטיבי שמסמל את היכולות הטכנולוגיות של מאזראטי.
תערוכת Auto e Moto d’Epoca מציעה למאזראטי גם במה להצגת Maserati Classiche, תוכנית המיועדת לשימור האותנטיות של רכבי המותג עבור לקוחות ואספנים. מחלקת Classiche מציעה שירותי תחזוקה ושחזור פרטניים לרכבי אספנות לצד אפשרות לאימות אותנטיות לרכבים בני 20 שנה ומעלה. במסגרת התוכנית, ניתן לשחזר רכיבים על פי המפרטים המקוריים תוך שימוש בטכנולוגיה עכשווית לשיפור אמינות הרכב, מבלי לשנות את מראהו האסתטי. בנוסף, התוכנית מאפשרת גישה לחלקי חילוף שאינם קיימים עוד בשוק, המיוצרים על פי השרטוטים המקוריים, ומעניקה לאספני המותג את היכולת לשמר כל פרט ברכבי האספנות שלהם.

החברה השיקה בשנתיים האחרונות דגמים היברידיים וחשמליים כמו ה-Grecale Folgore ו-GranCabrio Folgore, ועל פי התוכנית הרשמית, כלל רכבי מאזראטי יהיו מכוניות חשמליות – עד שנת 2028.


La produzione non eccederà le 12 unità.
Non sarà omologata per uso stradale, nè per qualsiasi altro tipo di competizione.


