איך אתם אוהבים את הנופש שלכם? אוהבים לרוץ ולהספיק או לרבוץ שעות? דו”ח הילטון השנתי לשנת 2025 חושף שהמטיילים של היום לא מסתפקים בחופשה שגרתית, אלא הם מחפשים חוויות ייחודיות ו״מעוררות השראה״ ורוצים להוציא את המקסימום מכל רגע ומכל שקל.
הסקר המקיף של הילטון כלל 13,000 מטיילים מ-13 מדינות שונות, לצד משוב מ-4,100 עובדי הרשת, וחשף מגמות חדשות בצריכת המלונאות שצפויות לשלוט בשנה הקרובה. שנתחיל?
פעילות גופנית או ״יום מיטה״?
על פי הסקר המקיף של הילטון, 70% מהמטיילים מעוניינים לשלב פעילות גופנית בנופש, כאשר 20% מתכננים הרפתקאות בטבע כמו טיולים רגליים או ספורט אתגרי.
במקביל, 20% דווקא מעדיפים “יום מיטה” – יום שכולו מנוחה ושינה במלון, לצד טיפולי ספא מותאמים לשיפור איכות השינה.
58% מהמטיילים שמגיעים עם ילדים בוחרים לחזור לאתרי נופש בהם ביקרו בילדותם, כדי לשתף את ילדיהם בזיכרונותיהם. קצת נוסטלגיה, מה רע?. המטרה בגישה הזו, לחבר בין נוסטלגיה משפחתית לבין חוויות נופש עדכניות ויוצרת קשר בין דורות.
עוד נתונים מעניינים מתוך הסקר של הילטון. 63% מהמטיילים מעדיפים להשתמש במפתח דיגיטלי לפתיחת חדרם כדי לדלג על הצ’ק-אין בקבלה, אך כמעט רבע מהם (24%) מעדיפים להתנתק מהרשתות החברתיות במהלך החופשה ולהתמקד בזמן איכות אישי.
הייתם יוצאים לנופש עם חבר מהעבודה?
25% מהמטיילים ה׳סולו׳ – מטיילים עם חיית מחמד, בעוד ש-30% בוחרים לצאת לחופשות עם עמיתיהם לעבודה – מה שנקרא “פרוליגז” או חברים לעבודה שהופכים לשותפים לטיול.
עד כמה הנושא הקולינרי חשוב לנופשים? על פי הסקר, כ-20% מהמטיילים מחפשים חוויות קולינריות חדשות ו-50% מזמינים מקום במסעדה עוד לפני ההמראה. כמו כן, 25% מהמטיילים מצמצמים או נמנעים מצריכת אלכוהול, כחלק ממגמת “שתייה מתונה” ומודעות לצריכה אחראית יותר.
ויש גם את המטיילים שרוצים רוגע נפשי עמוק: כ-21% מהמטיילים מתכננים חופשה שמטרתה התחברות פנימית ושחרור נפשי. הטרנד הזה, שנקרא “טיולים רכים” (Soft Travel), מתמקד בפשטות ובספונטניות. המטיילים מתקדים בעצמם ובנוחותם האישית.
הילטון מספרת לנו שהכנסותיה עלו משמעותית בעקבות השילוב של ספורט בנופש. על פי הדו״ח שצורף לסקר, הכנסות הילטון בתחום ספורט הנופש הוכפלו פי שלוש בין 2019 ל-2024, כאשר 80% מהפעילות נובעת מספורט חובבים וצעירים, מה שמראה את עליית החשיבות של פעילות גופנית גם בחופשות.