בלואיוויל, קנטקי, התרחש החודש אירוע שלא רק חובבי וויסקי מדברים עליו: המותג האייקוני Bourbon de Luxe עושה קאמבק למדפים אחרי יותר ממאה שנים. המותג, שהוקם לראשונה בטקסס בשנת 1911 על ידי הסוחר מילטון אפשטיין, מוכר לאוהבי הוויסקי מהשנים לפני ואחרי תקופת היובש בארה”ב, אז נמכר כ”תרופה רפואית”.
מאז התגלגל המותג בין בעלים רבים והפך לחלק מהמורשת המשפחתית של R.E. Wathen Co., חברה קנטקית שנודעה בייצור וויסקי בתקופה בה זה הותר למטרות רפואיות בלבד. המותג הפך למרכיב חשוב בפורטפוליו של National Distillers – שם היסטורי בעולם הוויסקי האמריקאי, שהחזיק גם מותגים אייקוניים כמו Old Grand-Dad ו-Old Crow. באמצע שנות ה-80 נרכש Bourbon de Luxe על ידי ג’ים בים, אך ייצורו הופסק בתחילת שנות ה-2000.
כיום, Turner Wathen ו-Jordan Morris, שותפים עסקיים שהתחברו בשנת 2016, החזירו לחיים את Bourbon de Luxe לאחר שהצליחו להשיג את זכויות השם ואת המקור לייצור וויסקי איכותי. עבורם, ההחלטה להחיות את המותג הייתה לא רק עסקית אלא גם רגשית. “זהו מותג עם היסטוריה משמעותית במשפחה שלי,” מציין וות’ן, “וידענו שנשיק אותו מחדש רק אם נוכל להבטיח איכות גבוהה ביותר.”
כעת, המותג חוזר לשוק בתור Kentucky Straight Bourbon יוקרתי, מיושן שמונה שנים, ומבוקבק בעוצמת חבית של 119 proof. התווים המוכרים של קרמל, וניל, קליפות תפוז ואלון מתובל מאפיינים אותו, והבקבוק הראשון מוצע למכירה ב-Seelbachs.com במחיר של 64.99 דולר עבור 528 בקבוקים – מהדורה מוגבלת לחובבי הוויסקי ההיסטורי הזה.
המוטו של משפחת וות’ן משנת 1788, “לא ניתן ליצור משקה טוב יותר”, חי ונושם במותג Bourbon de Luxe שחוזר אל חובבי הוויסקי.