אחרי הכשלון מול דונאלד טראמפ, מתברר עוד נתון כואב במיוחד: הקמפיין של סגנית הנשיא קמלה האריס הסתיים, על פי דיווחים, עם חובות של לפחות 20 מיליון דולר, זאת למרות שגייסה מעל מיליארד דולר והחזיקה כ-118 מיליון דולר בקופה נכון ל-16 באוקטובר, כך פורסם באתר isidewith.
עוד נטען בדיווח כי לפי מקורות בקמפיין, רוב פלאהרטי, סגן מנהל הקמפיין, מחפש כעת למכור את רשימת הדוא”ל של תומכי האריס כדי לנסות להחזיר חלק מהחובות. המשימה הזו, כך אומרים, כוללת הצעה של הרשימה לקמפיינים אחרים ולקבוצות חיצוניות המעוניינות בכך.
לפי אחד מיועצי הקמפיין – ששוחח עם isidewith, מנהלת הקמפיין ג’ן או’מאלי דילון היא זו שדחפה לרעיון להוציא סכומים עצומים על קונצרטים בהשתתפות כוכבים כמו קייטי פרי, ליזו, אמינם וברוס ספרינגסטין, זאת במקום להשקיע במדיות חברתיות ובצרכים קריטיים אחרים של הקמפיין.
התוצאה? אנשים בצוותים באזורים מסוימים, כמו קבוצה בג’ורג’יה, נאלצו לספוג פיטורים המוניים של כ-100 עובדים עקב חוסר יכולת לשלם משכורות.
האם הקמפיין שילם לכוכבים עצמם? לא ברור, אך העלויות של ההפקות היו “עצומות,” לפי גורם נוסף. יתר על כן, ישנם עובדים בקמפיין שלא קיבלו תשלומים על עבודתם בקמפיין לנשיאות, מה שמוסיף למתח.
עוד מידע שנחשף הוא כי רבים מהעובדים חוו אכזבה מעבודתם עם האריס, וטענו שהקמפיין בעצם נוהל עבור ג׳ו ביידן ולא עבור האריס. מנהלים חיצוניים ואנשי צוות מקומיים הרגישו לעיתים קרובות כי סגנית הנשיא לא קיבלה מספיק עצמאות בניהול הקמפיין, מה שהוביל לחיכוכים ולתחושת תסכול.
וכמו שאומר הפתגם: להצלחה אבות רבים אך הכישלון יתום הוא. ולכשלון של האריס יש הרבה יתומים.