אפל דיווחה על הכנסות שיא ברבעון הרביעי של שנת הכספים, עם מכירות של 94.9 מיליארד דולר, מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 94.5 מיליארד דולר. הרווח הנקי ירד בכ-35% ל-14.7 מיליארד דולר, בעקבות פסיקה באירופה המחייבת את החברה לשלם מעל 14 מיליארד דולר במיסים לאירלנד.
מכירות האייפון, המהוות כמחצית מהכנסות החברה, הסתכמו ב-46.2 מיליארד דולר, מה שמעיד על התאוששות לאחר ירידה במכירות במחצית הראשונה של השנה. השקת “Apple Intelligence”, סט כלים מבוססי בינה מלאכותית, צפויה לעודד משתמשים לשדרג את מכשיריהם.
בסין, ההכנסות עמדו על 15 מיליארד דולר, ירידה קלה לעומת השנה הקודמת, על רקע תחרות גוברת מצד יצרניות מקומיות כמו Huawei.
חברות טכנולוגיה נוספות, כמו אמזון, מיקרוסופט ואלפבית, דיווחו גם הן על תוצאות חזקות, אך נתקלו בחששות משקיעים עקב עלייה בהוצאות על פיתוח מוצרים ושירותים מבוססי בינה מלאכותית.
אפל נוקטת בגישה זהירה יותר, עם עלייה מתונה בהוצאות התפעוליות השנה. השקת אייפון 16 בספטמבר כללה תכונות בינה מלאכותית חדשות, המציעות מערכת מותאמת אישית ופרטית יותר. התכונות זמינות במכשירים החדשים ובדגמי אייפון 15 פרו, מה שעשוי לעודד גל חדש של ביקוש.
בארה”ב, מכירות אייפון 16 היו נמוכות מהשנה הקודמת, אך בסין נרשמה עלייה במכירות בשלושת השבועות הראשונים להשקה. עם זאת, התכונות החדשות אינן זמינות בסין, ובארה”ב הן הושקו רק השבוע, כולל סיכום התראות, שכתוב טקסט וניקוי תמונות. אפל מתכננת להשיק תכונות נוספות, כולל אינטגרציה עם ChatGPT של OpenAI, בהמשך.
החברה מתמקדת בהשקת כלים חדשים תוך דגש על פרטיות ואחריות.