חברת סטיב מאדן, אחת השחקניות המובילות בעולם האופנה, פרסמה לאחרונה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2024. המספרים חושפים צמיחה מרשימה של 13% בהכנסות, שהגיעו ל-624.7 מיליון דולר, לעומת 552.7 מיליון דולר באותה התקופה בשנה שעברה.
נתונים כספיים בולטים
הרבעון השלישי של 2024 היה נקודת מפנה עבור החברה:
ההכנסות הכוללות עלו ל-624.7 מיליון דולר, עם צמיחה ניכרת של 14.4% במגזר הסיטונאות ו-7.8% במכירות הישירות לצרכן.
הרווח התפעולי המתואם עמד על 85.4 מיליון דולר, שהם 13.7% מההכנסות.
הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-64.8 מיליון דולר, או 0.91 דולר למניה בדילול מלא.
המנכ”ל אדוארד רוזנפלד הביע שביעות רצון מהתוצאות והדגיש את הצלחת הקטגוריות של אביזרים וביגוד, כולל ביצועים יוצאי דופן של תיקי סטיב מאדן, ותמיכה חזקה משוקי המזרח התיכון ואסיה.

אחד הגורמים המרכזיים להצלחה היה רכישת המותג Almost Famous, שהוסיף לענף הביגוד והאביזרים של החברה. ללא הרכישה, ענף זה עדיין הציג עלייה מרשימה של 21.6%. השילוב בין חדשנות בעיצוב ושיתופי פעולה עם מעצבים מובילים מחזק את המותג ומעניק לו יתרון בשוק תחרותי.
סטיב מאדן ממשיכה להשקיע בטכנולוגיות מתקדמות לשיפור חוויית הלקוח, כמו גם בקיימות, באמצעות שימוש בחומרים ממוחזרים ותהליכי ייצור ידידותיים לסביבה. גישות אלו מאפשרות לחברה למשוך קהלים מודעים יותר ולהתבסס כמובילה בתעשיית האופנה הירוקה.
החברה מפעילה כיום 282 חנויות פיזיות, חמישה אתרי מסחר אלקטרוני ו-67 נקודות מכירה ברחבי העולם. ההתרחבות הגלובלית, במיוחד בשווקים כמו אסיה ואמריקה הלטינית, מתבצעת במקביל להתמקדות בשימור לקוחות במערב אירופה וצפון אמריקה.
למרות ההצלחות, סטיב מאדן מתמודדת עם עלייה בעלויות התפעול, אינפלציה וסיכוני מיתון. החברה מטפלת באתגרים אלו באמצעות גישה זהירה להוצאות ושימוש נרחב באסטרטגיות דיגיטליות להגדלת הרווחיות.

עם צפי לעלייה של 13%-14% בהכנסות השנתיות ותחזית רווח נקי מדולל של 2.62-2.67 דולר למניה, סטיב מאדן מוכנה לשנה חזקה נוספת. הנהלת החברה ממשיכה להתמקד בחדשנות, שיפור חוויית הלקוח והתבססות בשווקים גלובליים.
למרות שהמותג אינו נוכח באופן נרחב בישראל, הוא זוכה להכרה הולכת וגוברת בקרב הצרכנים המקומיים, במיוחד בזכות נוכחותו באתרים בינלאומיים. אם החברה תבחר להיכנס לשוק הישראלי, היא עשויה לנצל את ההעדפה המקומית למותגים עולמיים ולקדם חנויות מקומיות או שיתופי פעולה עם קמעונאים ישראלים.