57% מהרכבים מהסוג הזה רשומים על שם אנשים פרטיים, ואילו רק 43% משמשים למטרות עסקיות כמו עמותות ורשויות מוניציפליות
עוד מיסים על האזרחים: רשות המסים פרסמה היום נייר עמדה הנוגע לניכוי מס תשומות ברכישה או יבוא של רכבי האמר, ובו הבהירה את העמדה הרשמית לגבי מעמדם של רכבי יוקרה אלו בהיבט המיסוי. אם יש לכם רכב האמר – כדאי שתמשיכו לקרוא את הכתבה.
הנייר מדגיש כי רכבי האמר, הנחשבים לרכבי פנאי יוקרתיים עם מאפייני נוחות גבוהים כמו חלון גג, בקרת שיוט ועוד, אינם עומדים בתנאים לניכוי מס תשומות ברוב המקרים.
על פי רשות המיסים, רכב מסוג האמר, שמסווג בישראל כרכב פרטי או כמשא פתוח, אינו זכאי להטבות מיסוי המוענקות לרכבי עבודה.
לפי התקנות הקיימות, ניכוי מס תשומות מותר רק במקרים בהם הרכב מועסק דרך קבע בתנאי שטח או חצרי מפעל.
רכבים מסוג זה, נכתב, על פי בדיקות שנעשו, מופנים בעיקר לשוק הפרטי ולא העסקי, ולכן אינם נכללים בקטגוריה של רכבי עבודה המאפשרים ניכוי מס.
הרשות אף פרסמה נתונים שמחזקים את העמדה הזו. לפי סקר שנערך, 57% מהרכבים מהסוג הזה רשומים על שם אנשים פרטיים, ואילו רק 43% משמשים למטרות עסקיות כמו עמותות ורשויות מוניציפליות. מה שמוסיף לכך הוא שמשקל הרכב, על אף שהוא גבוה מ-3,500 ק"ג, אינו משנה את סיווגו כרכב פרטי בשל מאפייני הפנאי והיוקרה שהוא מציע.
השורה התחתונה: העמדה של רשות המסים מבהירה כי למרות שמדובר ברכב כבד ועם יכולות שטח מסוימות, השימוש בו, העיצוב והמאפיינים מייעדים אותו לשוק הפרטי והפנאי ולא לשוק העבודה ולכן תאלצו לשלם עליו מס.